Raport Społecznej
Odpowiedzialności
2019

Szeroki wybór w atrakcyjnej cenie
Najlepsza obsługa klienta

Bezpieczeństwo zakupów

Bezpieczeństwo i wygoda klientów oraz sprzedawców są dla nas kluczowe. Dzięki gwarancji bezproblemowych zakupów na każdym etapie transakcji 90% klientów Allegro ocenia zakupy na Allegro jako bezpieczne. Również w czasie pandemii robiliśmy wszystko by zagwarantować naszym klientom bezpieczne zakupy oraz szybką i bezkontaktową dostawę. Zadbaliśmy również o najstarszych - uruchomiliśmy infolinię dla seniorów, by wesprzeć ich w zakupach online i edukować i walczyć z cyfrowym wykluczeniem osób starszych.

*badanie zostało przeprowadzone w marcu 2020 na grupie użytkowników aplikacji mobilnej Allegro na systemie operacyjnym Android.

Program Współpraca w Ochronie Praw

Aby zapewnić bezpieczeństwo kupującym, Allegro współpracuje z właścicielami praw wyłącznych, w ramach Programu Współpraca w Ochronie Praw - obecnie, w programie zrzeszamy ponad 1700 marek. Z największymi markami działamy również w ramach Protokołu Ustaleń w Sprawie Sprzedaży Podrabianych Towarów (Memorandum of Understanding on the sale of counterfeit goods via the internet). Oprócz naruszeń praw własności intelektualnej, dzięki partnerom Programy WOP, chronimy również gatunki zagrożone oraz współdziałamy w ramach Koalicji Antysmogowej.

W 2018 roku usunęliśmy 0,022% spośród aktywnych ofert naruszających własność intelektualną, a w 2019 0,019% ofert.

Dyskusje

W przypadku wystąpienia problemu na linii kupujący-sprzedający w pierwszej kolejności zachęcamy do skorzystania z Dyskusji - naszej platformy komunikacyjnej, za pomocą której obie strony mogą rozwiązać problem bezpośrednio ze sobą. Na prośbę klienta w dyskusję może zaangażować się również pracownik Allegro, który pomoże w rozwiązaniu sprawy. W 2019 skorzystano z nich blisko 1,4 mln razy, a 96% dyskusji kończy się pomyślnie.

Program Ochrony Kupujących

Dzięki narzędziom takim jak Panel Jakość Mojej Sprzedaży podpowiadamy sprzedawcom jak radzą sobie na tle innych oraz wspieramy ich w zapewnianiu jak najwyższej jakości obsługi. Ma to wpływ na lepsze pozycjonowanie ich ofert wg. trafności, a przez to pozwala klientom docierać w pierwszej kolejności do najlepszych sprzedających. Wyznacznikiem jakości jest również program Super Sprzedawca.

Dodatkowo kupujący mogą skorzystać z rekomendacji oraz komentarzy pozostawionych przez innych klientów. Wszystko po to, żeby mogli podjąć jak najlepszą decyzję i cieszyć się z udanych zakupów. By chronić naszych klientów jeszcze bardziej stworzyliśmy Program Ochrony Kupujących – dzięki niemu nasi klienci mogą odzyskać pieniądze w razie kłopotów z zakupami. Programem objęte są wszystkie transakcje w Allegro i ogłoszenia Kup Teraz/Licytacja w Allegro Lokalnie, w których za towar zapłacono przelewem lub za pośrednictwem platformy Allegro.

Program Ochrony Kupujących dla kogo?

  • Klient nie otrzymał opłaconego przedmiotu,
  • Klient otrzymał przedmiot, który jest niezgodny z opisem oferty.

Program zapewnia rekompensatę do 10 tysięcy złotych. W przypadku zapłaty za pomocą Allegro Finanse, nasi klienci otrzymują dodatkowo zwrot kosztu wysyłki - nawet do 100 zł.

Procedurę zgłaszania incydentu uprościliśmy do niezbędnego minimum. Wystarczy wypełnić formularz online.

W 2019 roku 7 na 10 klientów, którzy skorzystali z POK poleciłoby innym klientom ten program.

3 proste kroki aby otrzymać zwrot pieniędzy w ramach POK

Wniosek on-line

Decyzja o przyznaniu rekompensaty

Zwrot środków nawet
w ciągu 2 dni

Program POK

Allegro to bezpieczne miejsce do robienia zakupów. W 2019 roku rekompensaty z programu POK wypłacono w 1 na 8 tys. transakcji. Zatem prawdopodobieństwo, że skorzystasz z POK jest podobna… do prawdopodobieństwa urodzenia trojaczków :)

Przypadki naruszenia bezpieczeństwa

Nasze inicjatywy na rzecz bezpieczeństwa dają pozytywne efekty. Edukujemy naszych klientów przez materiały dostępne w ramach Akademii Allegro i Pomocy Allegro. W 2019 roku wprowadziliśmy dwustopniowe logowanie dla klientów i sprzedawców. Dzięki dodatkowej weryfikacji kodem SMS niepowołane osoby nie będą mogły zalogować się na konto klienta, nawet jeżeli znają hasło.Rozwijamy także narzędzia antyfraudowe. W 2018 i 2019 roku odnotowaliśmy 1 incydent związany z naruszeniem bezpieczeństwa. Nie powodował on wysokiego ryzyka naruszenia praw i wolności naszych klientów.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.