Nasze podejście do CSR
Odpowiedzialni za swoje otoczenie
Zrównoważony rozwój i działalność społeczna są wpisane w DNA Allegro, a odpowiedzialność za naszych klientów, sprzedawców, pracowników oraz troska o środowisko to nasze najważniejsze zobowiązania.
Od początku istnienia Allegro udowadniamy, że technologia nie tylko ułatwia zakupy i wspiera rozwój przedsiębiorczości, ale także pomaga rozwiązywać wiele problemów współczesnego świata. Misję społeczną Allegro realizujemy we współpracy z ponad 100 organizacjami pożytku publicznego, fundacjami i osobami fizycznymi poprzez działalność charytatywną oraz w naszej Fundacji Allegro All For Planet, która zajmuje się promocją zdrowych i ekologicznych postaw.
Nasza strategia CSR
W latach 2018-2019 działania społeczne i środowiskowe realizowaliśmy w oparciu o Strategię CSR 2017-2019 (Corporate Social Responsibility), która porządkowała nasze zaangażowania w ramach 5 filarów odpowiedzialności. Dodatkowo, nadrzędnym zobowiązaniem dla wszystkich obszarów naszej aktywności, jest działanie w sposób etyczny i z zachowaniem pełnej przejrzystości:
- Zapewniamy kreatywne i innowacyjne miejsce pracy
- Dbamy o naszych klientów
- Stawiamy na odpowiedzialną współpracę w biznesie
- Konsekwentnie inwestujemy w społeczności
- Kształtujemy zdrowe i ekologiczne postawy
Do końca 2019 r. zrealizowaliśmy niemal wszystkie cele strategii CSR na lata 2017-2019.
W 2020 Allegro utworzyło stanowisko Public Affairs and Sustainability Managera, który będzie odpowiedzialny za wypracowanie, wdrożenie, realizację i raportowanie działań z zakresu CSR.
Ponieważ publikujemy ten raport w 2020 roku, musimy wspomnieć o strategii zrównoważonego rozwoju Allegro na najbliższe trzy lata 2020-2023. W odświeżonym podejściu skupiamy się na jeszcze bardziej prośrodowiskowych działaniach, jednocześnie stale podnosząc ambicje i poprawiając nasze wyniki w innych obszarach, które są ważne dla naszych pracowników i innych interesariuszy. Nowa strategia została podzielona na cztery filary, które są zgodne z ogólną strategią Allegro. Każdy filar jest dedykowany jednej kluczowej grupie interesariuszy: klientom, sprzedawcom/ partnerom Allegro, społecznościom i pracownikom. Każdy filar składa się z sub-filarów, łączących działania zmierzające do założonego celu.
Filar | Interesariusz filaru | Działania zmierzające do założonego celu |
---|---|---|
Allegro jako miejsce zrównoważonych wyborów i zakupów | klient |
Towarzyszymy naszym klientom w odpowiedzialnych wyborach i zakupach:
|
Allegro jako świetne miejsce do rozwijania biznesu | sprzedawcy/partnerzy Allegro |
Wzmacniamy kwalifikacje i doświadczenie naszych sprzedawców i wspieramy rozwój nowych przedsiębiorców:
|
Allegro odpowiedzialne społecznie | społeczności |
Tworzymy pozytywny wpływ na społeczeństwo, kontrybuując w rozwoju polskiej gospodarki, ulepszając zarządzanie naszym wpływem środowiskowym - w duchu ESG, zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu:
|
Allegro jako najlepsze miejsce do rozwoju pracowników | pracownicy |
Stanowimy ambitne, przyjazne i różnorodne miejsce pracy, w którym nasi pracownicy mogą się rozwijać:
|
Wspieramy Cele Zrównoważonego Rozwoju
Chcemy tworzyć lepszy świat oraz wspierać rozwiązywanie najpilniejszych problemów społecznych i środowiskowych. Wierzymy, że każda wielka zmiana, zaczyna się od wykonania pierwszego kroku, który daje przykład innym. Strategia Allegro wspiera realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ - Agenda 2030 określa 17 globalnych celów oraz związanych z nimi 169 zadań, które powinny być osiągnięte przez państwa członkowskie do 2030 roku.
Naszym priorytetem są działania w ramach celów związanych z edukacją i innowacyjnością:
Poprzez naszą działalność społeczną i środowiskową wspieramy realizację:
Nasze działania z zakresu etyki biznesu wspierają także:
Dialog z naszym otoczeniem
Interesariusze Allegro mają wpływ na nasze działania biznesowe, społeczne i środowiskowe. Podejmując decyzje, zawsze bierzemy pod uwagę ich perspektywę i dążymy do budowania z nimi dobrych i trwałych relacji.
Interesariusze Allegro
Komunikujemy się regularnie z naszymi interesariuszami i dzielimy się z nimi informacjami na temat naszej działalności. Zapraszamy ich również do dyskusji o tym jak lepiej możemy współpracować - wsłuchujemy się w ich potrzeby, oczekiwania i opinie.